Morskie fale pozwalają mi odnaleźć siebie



Bo nie ma nic piękniejszego od nieustającego uporu z jakim morze składa pocałunki linii brzegowej, nie zrażając się tym, że za każdym razem zostaje odepchnięte. - Sarah Kay






Dla mnie morze jest nieustającym cudem; pływające ryby – skały – ruch fal – statki z ich załogami. Czy istnieją niezwyklejsze cuda? - Walt Whitman







Rybacy wiedzą, że morze jest niebezpieczne, a sztorm straszliwy, jednak nigdy nie traktują tych niebezpieczeństw jako wystarczającego powodu do tego, by pozostać na brzegu. – Vincent Van Gogh






Stać na wybrzeżu, odczuwać wznoszenie i opadanie fal, wdychać mgłę przemierzającą wielkie słone moczary, obserwować lot nadbrzeżnego ptactwa, przeczesującego od tysięcy lat granice kontynentów, widzieć odpływanie w morze starych węgorzy i młodych aloz, to posiadać wiedzę o rzeczach niemal równie odwiecznych co samo życie na ziemi. – Rachel Carso








Bo cokolwiek zgubimy (jakieś ty, jakieś ja), zawsze morze nas samych odnaleźć nam da. – E.E. Cummings





Morze, gdy raz rzuci urok, na zawsze utrzyma cię w swej sieci cudów. – Jacques Yves Cousteau








Morze to uosobienie emocji. Ono kocha, nienawidzi, płacze. Umyka przed wszelkimi próbami ujęcia go w słowa i odrzuca wszelkie ograniczenia. Nieważne co o nim powiesz, zawsze pozostanie coś, czego wypowiedzieć nie zdołasz. – Christopher Paolini



Dla mnie morze jest jak osoba – jak dziecko, które znam od dawna. To brzmi jak szaleństwo, wiem, ale gdy pływam w morzu to z nim rozmawiam. Nigdy nie czuję się tam samotna. – Gertrude Ederle






Kiedy nawiedzają mnie niepokojące, trudne i złe myśli, jadę nad morze i ono je topi w swoich wspaniałych odgłosach, oczyszcza mnie swym hałasem i narzuca rytm mojemu rozedrganiu i zagubieniu. – Rainer Maria Rilke


Dzisiejszy wpis powstał pod wpływem inspiracji postem pt. Morskie lato, autorstwa Orszulki, której z przyjemnością dedykuję wszelkie "mądrości" tu zapisane.
Do ilustracji użyłam fotografii zrobionych podczas mojego ostatniego pobytu nad Bałtykiem w sierpniu 2014 r., tytuł to słowa Jill Davis, cytaty zaczerpnęłam ze strony [źródło].

42 komentarze:

  1. Dziękuję Ci za tyle pieknych słow i zdjec. Ja tez jestem zakochana w morzu!!!!!! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne... I zdjecia, i cytaty...

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne cytaty - co jeden, to trafniejszy :)
    A zdjęcia .... nie da się ukryć, lubię morze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tyle pieknych cytatow, przecudne zdjecia.
    Wzruszylam sie bardzo...
    Sprawilas mi wielka radosc :)
    Bardzo Ci dziekuje Artenko.
    Przytulam Cie mocno :)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mi miło, że Tobie jest miło:) Jak popatrzyłam na Twoje zdjęcia, to mi się żal zrobiło, że ... nie mam takich ładnych muszelek:)

      Usuń
  5. Piękne zdjęcia i trafnie dobrane cytaty :)) Pierwsze zdjęcie najbardziej mnie urzekło .
    Prawie nie znam morza ,jakoś miałam mało okazji ,po za tym wolę na krajobraz patrzeć z góry ,no i do gór mam bliżej :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pierwsze zdjęcie robione było wieczorem we Władysławowie, gdy mgła zaczęła się pojawiać nie wiadomo skąd:)

      Usuń
    2. Arteńka dziękuję za szarotki ,czy ty dostajesz mije @
      W dniu wyjazdu twojego do Zakopanego wysłałam jeden i teraz drugi .

      Usuń
    3. Oj, przepraszam, że do tej pory nie odpisałam - ale już się poprawiłam:)))

      Usuń
  6. Arteńka, jakie wspaniałe zdjęcia!! Czy nad morzem czy w górach, robisz znakomite fotografie. Cały romantyzm morza w tych cytatach:)) A ja bym jeszcze chciała wiedzieć, czym dla ciebie jest morze... Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miko, obiecuję, że kiedyś siądę, zastanowię się i napiszę, czym dla mnie jest morze. Teraz jeszcze jeden cytat, tym razem A. Camus (wiem , o czym są te zdania, byłam na Atlantyku:):
      Cudowna noc na Atlantyku. Ta pora pomiędzy zniknięciem słońca a dopiero co wyłaniającym się księżycem, pomiędzy jeszcze jaśniejącym zachodem a już ciemnym wschodem. Tak, bardzo kocham morze – ten spokojny ogrom – te skrywające się ślady na wodzie – te płynne drogi.

      Usuń
    2. Podpisuję się pod tymi słowami. Ogrom morza ma dla mnie moc uspokajającą i kojącą. Budzi refleksje.

      Usuń
    3. Ty też byłaś ostatnio nad morzem:) Niestety, nie mam tak ładnych patyków:)

      Usuń
    4. Za krótko byłam, za krótko:(((

      Usuń
    5. Zdecydowanie tak, a może jak On wróci z pleneru - Ty nad morze wyskoczysz?:)

      Usuń
  7. Pierwsze trzy zdjęcia są niesamowicie magiczne :) Kiedyś często jeździłam nad morze z rodzicami, praktycznie każde wakacje tam spędzaliśmy, a potem... odkryłam góry :) Chociaż sentyment do wielkiej wody też gdzieś pozostał i z roku na rok coraz częściej myślę, żeby tam zawitać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta magia ma swoją przyczynę we mgle, która spowodowała nierealistyczne wręcz widoki: kontury ludzi na tle zachodzącego słońca, same maszty statków wyłaniające się z morza, czy słońce - ogromną kulę zawieszoną nad horyzontem:)

      Usuń
  8. morze jak ja uwielbiam je wychowałam się nad morzem - piękna sesja zdjęciowa - buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale masz oko do fotek.....Wilku morski:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze mnie taki wilk morski, jak z... Ale i tak gorąco dziękuję:)

      Usuń
  10. Jak zwykle piękne fotki, piękny temat, dzięki Tobie człowiek marzy:) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  11. What a lovely place!!!!
    Gorgeous pictures from the beach!!
    I love gulls!!Have a happy Sunday!
    Dimi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ci się nasze polskie morze podoba:) Też lubię mewy, szczególnie, gdy zwiastują ląd:)

      Usuń
  12. Ładnie to wszystko ujęte,fotografie i słowa o Morzu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie klimatyczne zdjęcia lubię, aż dreszczyk przechodzi po plecach ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo piękne cytaty a patrząc na Twoje zdjęcia, zatęskniłam za morzem. Fotki bardzo mnie urzekły. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję:) Trzeba nad to morze się wybrać, skoro się tęskni:)

      Usuń
  15. Pierwsze zdjecie ...oj jakie piekne, chce sie zaraz leciec nad morze i tez takie zrobic...piekny post. Sciskam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Pierwszy raz zdarzyła mi się taka mgła na wybrzeżu, a do tego zachodzące słońce - wyglądało to w sumie całkiem ciekawie:)

      Usuń
  16. Tytul posta odbieram bardzo osobiscie, bo i na mnie szum fal dziala kojaco, pozwala odnazc sama siebie, zrelaksowac sie, przemyslec wiele spraw, wyciszyc umysl - po prostu kocham morze:)
    Zdjecia magiczne jak i slowa pod nimi zamieszczone.

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słowa, które posłużyły mi za cytat, zrobiły na mnie ogromne wrażenie - wiele prawdy w nich jest:) Dziękuję za komentarz:)

      Usuń
  17. Zruzmialam, co w nim tak lubie:) W tym morzu;)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz i że tracisz swój cenny czas, aby zostawić po sobie ślad.