Ścieżka "Długa Luka"

Pierwsza ścieżka, przedreptana przeze mnie w Biebrzańskim Parku Narodowym, to "Długa Luka".


Ścieżka edukacyjna Długa Luka w południowej części Biebrzańskiego Parku Narodowego ma zaledwie 400 m, ale za to od razu wyprowadza w świat bagien. Początek bierze przy Carskiej Drodze między wsiami Laskowiec i Dobarz. [źródło]






Częstymi gośćmi w pobliżu kładki są łosie, które upodobały sobie to miejsce jako teren ich porannego i wieczornego posiłku. Przy kładce możemy spotkać takie rośliny jak: szachownicę, kaczeńce, turzyce, krwawnicę, storczyki i inne oraz ssaki i ptaki, które można osobiście ujrzeć lub też zobaczyć ślady ich obecności w postaci wypluwek i odchodów, przy kładce można zobaczyć lub usłyszeć m.in: łosie, gronostaje, lisy, żurawie, wilki, jenoty, rycyki, kszyki, sowy, wszelkie drapieżne ptaki, kulika wielkiego, gęsi i wiele innych. Kładka „Długa Luka” jest znana przede wszystkim z gniazdujących w jej pobliżu wodniczek... [źródło]



Łosia nie spotkałam, ale mogłam za to podziwiać okazy przyrody, charakterystyczne dla bagien.





Na końcu kładki znajduje się niewielka platforma widokowa. Gdyby nie czterystumetrowy pomost, widok ten nie byłby dostępny dla zwykłych pieszych turystów. A panorama jest piękna, choć na pierwszy rzut oka może wydawać się monotonna. Mokradła bez kresu. Porastają je wszechobecne nad Biebrzą turzyce... [źródło]



Polecam stronę Biebrzański Park Narodowy.

Adnotacja:
  • ścieżka edukacyjna "Długa Luka" w Biebrzańskim Parku Narodowym;
  • lokalizacja: 10 km Carską Drogą na północ od Strękowej Góry, gmina Zawady, powiat białostocki, województwo podlaskie;
  • data wykonania fotografii: 14.07.2020 r.

8 komentarzy:

  1. Mega relaksujący spacer, uwielbiam takie miejsca. Ta platforma widokowa jest cudna, nie byłam jeszcze na takiej, w ogóle nie byłam jeszcze w takim miejscu, trzeba się kiedyś wybrać. :) Śliczne zdjęcia, pozdrawiam, usychając z ciepła. ;))))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez tych ścieżek i platform normalny człowiek nie byłby w stanie dotrzeć tak daleko od drogi. Warto kiedyś zobaczyć bagna i poczuć lekko ruszającą się pod stopami kładkę.

      Usuń
  2. Żeby wszystkiemu dokładnie się przyjrzeć, to przez te 400 m trzeba by iść godzinami i pewnie bym tyle szła, a ile zdjęć można tam zrobić :) Aparat z dobrym zoomem świetnie by się tam sprawdził.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dość często mam okazjię patrzeć na takie widoki. Faktycznie - mając trochę czasu, można się zagłębić w tych bagnach na dłużej. I za każdym razem coś innego się odkryje.

      Usuń
  3. Marna ta platforma, prawie na poziomie gruntu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie moje klimaty, ale ta przestrzeń i daleki horyzont mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też do tej pory wolałam inne krajobrazy, ale ta przestrzeń po kres robi wrażenie.

      Usuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz i że tracisz swój cenny czas, aby zostawić po sobie ślad.