Góry Słonne z Grażyną - cz.2

Ilość miejsc wartych odwiedzenia, do których docieramy z Grażyną, wynika z tego, że na moje demokratycznie podane propozycje nakładają się pomysły koleżanki. A że Grażyna czyta dużo blogów podróżniczych i wszystko  w nich jest "must see", to i nasze wędrowanie jest bardzo bogate w atrakcje. Do tego jedziemy wolno i uważnie, nie pomijając tego, co się "nawinie" po drodze. Na naszej trasie w Górach Słonnych znalazły się:

Bezmiechowa,

 

 Krościenko,

Manasterzec,

Międzybrodzie, 

Paszowa,

Rakowa,

Rudenka,

Siedliska,

Trepcza,

 Uherce Mineralne,

Wołódź,

Dąbrówka Starzeńska.

 
Jadąc w kierunku Gór Słonnych, zahaczyłyśmy o Jarosław,


 w którym zwiedziłyśmy Muzeum Kamienica Orsettich.

Był także cmentarz w Płazowie z ciekawymi nagrobkami.

 
Polecam wpisy na blogu Grażyny:

CDN

14 komentarzy:

  1. Z tego wszystkiego najciekawsze te autka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tomku, cieszę się, że wszystko Ci się podoba, a najbardziej te autka. Widok był niesamowity, stary dom, podwórko, cerkiewka w tle, a one takie... cudaki w krajobrazie.

      Usuń
  2. patrząc na to wszystko zachodzę w głowę jak to wszystko zobaczyłyśmy, bo to co pokazujesz w skrócie a przecież wszędzie było wysiadanie z samochodu, obchodzenie, patrzenie, fotografowanie, czytanie tablic informacyjnych, zwiedzanie..etc..etc...
    już nie mówiąc o kawach, ciasteczkach, postojach na picie herbaty z termosu i pikniki z kanapkami...
    Zdjęcia fajne, samochodziki też, zamek- ruina w Dąbrówce nadawał by się do jakiegoś horroru. ...jest co wspominać.
    Must see? Ja tylko rzucam lużne propozycje a Tobie zostawiam wybór i ustalanie trasy...jezdem elastyczna jak mało kto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wstawałyśmy niebotycznie wcześnie, stąd tyle ciekawych miejsc dało się obejrzeć. A poza tym jesteśmy świetnie zorganizowane :) Zamek w Dąbrówce wyszedł mi OKRRRROPNIE.

      Usuń
  3. Dużo ciekawych miejsc. Ale chyba to wszystko nie w jeden dzień?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na blogu u Grażyny jest opis jednego dnia. Ja przedstawiam bardziej jakiś temat niż wydarzenia. Oczywiście jestem w stanie objechać te miejsca za jednym razem, ale co to za przyjemność. Lepiej powłóczyć się spokojnie.

      Usuń
  4. Wszystkie obiekty bardzo ciekawe urzekły mnie jednak kopuły w Międzybrodziu.
    Samochody fajowskie i ktoś je sobie ładnie ustawił., pewnie jakiś pasjonat zabytkowych samochodów tam mieszka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samochody zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Zupełnie nie pasowały do krajobrazu, ale przez to były ciekawym widokiem.

      Usuń
  5. Powtarzam i potwierdzam że Grazynks jest wspaniała. I Ty jej dorównujesz.
    Dziękuję za wspaniała wycieczkę 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też potwierdzam, że Grażynka jest wspaniałą współtowarzyszką w podróży.

      Usuń
  6. Arteńko, ruiny w Dąbrówce jak doskonałe tło do horroru, skąd te światła, jakieś oświetlenie tam funkcjonuje? no i zahaczyłyście o moje miasto, i w komentarzu u Grażyny doczytałam, że byłaś w mojej wsi i naszego nepomuka widziałaś. Na niektórych zdjęciach widać, że już noc Was zaskoczyła, dni teraz krótkie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ruiny zamku w Dąbrówce zrobiły na mnie wrażenie. Oświetliłam je światłami mojego autka, do tego światła latarni w tle, ewentualnie przejeżdżających w pobliżu samochodów. Zdjęcie wyszło faktycznie upiornie, ale tak powinny wyglądać ruiny.
      W Twoim mieście byłam dwa razy szukając Nepomuków, w w Twojej wioseczce - raz. Niestety większość zdjęć przepadła podczas awarii komputera. Będę musiała się tam wybrać kolejny raz. Oba miejsca są tego warte.

      Usuń
  7. Kolejny post ze świetnymi ujęciami, ciekawych świątyń. Jesteście (Ty i Grażynka) bardzo skrupulatne. Nie pomijacie żadnych choćby najmniejszych miejscowości zagubionych gdzieś w nieznanych mi częściach kraju. Dziękuję, że mogę tą drogą poznać je. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogę Ci przybliżyć uroki Polski południowo-wschodniej. Jest tu co oglądać, zwiedzać i podziwiać. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz i że tracisz swój cenny czas, aby zostawić po sobie ślad.