Z wizytą w Czarnolesie

Zawsze chciałam tam pojechać. Niby blisko, a jednak daleko...


Wiosna jest tak piękna, że żal siedzieć w domu. I w końcu wizyta w Czarnolesie dochodzi do skutku.



Romantyczna aleja, na której końcu stoi dwór. Nie ten, Jana Kochanowskiego, ale jednak dwór z muzeum mu poświęconym.




I on, zaklęty w bryle posągu, witający różą.


Zieleń parkowych alejek pięknie się komponuje


z bielą dworskich budynków.


Niestety, nie ma już słynnej lipy, pod którą siadywał poeta.



I tylko ta łódka, która czeka na kogoś...

28 komentarzy:

  1. Ślicznie wygląda biały dworek Jana Kochanowskiego w towarzystwie wiosennej zieleni. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Od frontu ten Kochanowski (pomnik) niby taki potężny, a z profilu mizerna chudzina :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Materiał na posągi drogi jest, więc przyoszczędzili ;)
      Mnie osobiście bardzo się ten posąg podoba! :)

      Usuń
    2. Pomnik Jana Kochanowskiego, wykonany przez Mieczysława Weltera w 1980 r. w 450 rocznicę urodzin poety, jest rzeźbą z brązu o wysokości 240 cm.
      Wizerunek nagrobny Jana Kochanowskiego w kaplicy zwoleńskiej z początku XVII wieku jest jego jedynym prawdopodobnym portretem.
      Tyle zdołałam wyszperać na temat wyglądu.

      Usuń
    3. Ale nóżki ma - faktycznie - chudzieńkie:)

      Usuń
  3. Ciekawe i malownicze miejsce, a ta łódka która czeka, to i kusi, bardzo fajne zdjęcie :)
    Dawno temu byłam w Muzeum Mikołaja Reja w Nagłowicach, moja mama pochodzi z tamtych okolic, jest tam równie interesująco i malowniczo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muzeum w Nagłowicach jeszcze przede mną:)

      Usuń
    2. Warto wybrać się w tamte okolice nie tylko do Nagłowic. O rzut beretem za lasem jest pięknie położona wioska Oksa, która kiedyś nazywała się Oksza i była miasteczkiem założonym prze Mikołaja Reja. W przeciwnym kierunku, co prawda, jest Jędrzejów z Cystersami i zabytkowymi zegarami. W pobliżu także Chęciny i jaskinia Raj. To tak pokrótce o tamtych stronach :)

      Usuń
    3. Chęciny i Raj znam, reszta przede mną:)

      Usuń
    4. Nie będziesz żałować :)

      Usuń
    5. Dzięki za polecenie, kiedyś na pewno trafię do Nagłowic.

      Usuń
  4. Dawno mnie u Ciebie nie było, a tu proszę - taka perełka :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym kiedyś zobaczyć to piękne miejsce, kawał historii. Kochanowski zawsze mi się będzie kojarzył z lipa i swoją córka Orszula...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe miejsce i niedalekie, mozna wstapic w drodze do Kazimierza na przyklad, bede o tym pamietala. Ladne wiosenne zdjecia CZarnolasu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dwór piękny i park, na dodatek wiosenna zieleń. Miło było zajrzeć dzięki Tobie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakiś czas temu trafiłam na taki cytat:
    "We śnie przeciskałem się kiedyś uparcie przez gąszcz do pejzażu z jeziorem i łódką z dwoma wiosłami. Nie wiedziałem po co, ale byłem pewien, że tam TO jest i że mnie tam nie ma." Achim Hermeth
    Cytat ten pasuje mi to klimatu zdjęcia z łódką :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochanowskiego czy nie, dwór jest urzekający. Sam Jan pobudza wyobraźnię, tyle jest niewiadomych z nim związanych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dwór jest położony w pięknym parku, z dala od wielkich miast - nic, tylko się przechadzać alejkami i rozmyślać:)

      Usuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz i że tracisz swój cenny czas, aby zostawić po sobie ślad.