Nepomuki parczewskie

Ponieważ nie wszyscy czytelnicy zaglądają na mój drugi blog Nepomuckim szlakiem, postanowiłam zdawać od czasu do czasu relacje z moich podróży w poszukiwaniu miejsc kultu świętego Jana Nepomucena.



W powiecie parczewskim, należącym do województwa lubelskiego, można znaleźć:
- figurę świętego Jana Nepomucena w Chmielowie,


- kapliczkę z rzeźbą świętego Jana Nepomucena w Gęsi,


kapliczkę z rzeźbą świętego Jana Nepomucena w Jasionce,


- rzeźbę świętego Jana Nepomucena w  kościele w Kodeńcu,


- kapliczkę z rzeźbą świętego Jana Nepomucena w Orzechowie Starym,


kapliczkę z rzeźbą świętego Jana Nepomucena oraz ołtarz w kościele, na którego zasuwie jest obraz świętego Jana Nepomucena, w Parczewie,


- kapliczkę ponepomucką w Podedwórzu,


- kapliczkę z rzeźbą świętego Jana Nepomucena w Siemieniu,


- kapliczkę z rzeźbą świętego Jana Nepomucena w Wierzbówce.


O ciekawych historycznie zespołach pałacowo-parkowych, dworach, kościołach i innych zabytkach  tego regionu można przeczytać na stronie Powiat parczewski atrakcje.

Polecam:

7 komentarzy:

  1. JAka piekna ta kapliczka z Orzechowa Starego, wspolczesna wiec jedna mozna i dzisiaj stawiac artystyczne i gustowne kapliczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajrzalam jeszcze raz , bardzo to dobry pomysl z tymi zbiorcznymi nepomukami, mozna sobie kliknac w zdjecie i wrocic do odpowiedznich wpisow.

      Usuń
    2. Orzechów Stary jest niedaleko, można tam będzie szurnąć latem.

      Usuń
    3. Zbiorcze przedstawienie odwiedzonych miejsc pozwala mi na uporządkowanie i mobilizuje do publikacji. Do podróży Nepomuckim szlakiem nie trzeba mnie namawiać.

      Usuń
  2. Pokaźny już zbiór świętych Nepomucenów. Najbardziej mi się podoba kapliczka na rozdrożu w Orzechowie Starym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kapliczka w Orzechowie, mimo że współczesna, wpasowała się idealnie w miejsce.

      Usuń
  3. Dziękuję bardzo za uznanie dla kapliczek.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz i że tracisz swój cenny czas, aby zostawić po sobie ślad.