Nepomuckim szlakiem

Mój projekt Nepomuckim szlakiem dobiega powolutku do końca. Gdy zaczynałam opisywanie kapliczek i figur świętego Jana Nepomucena, spotkanych podczas podróży, miałam pomysł na dotarcie do wszystkich miejsc w województwie lubelskim. Dość szybko rozszerzyłam zasięg na województwo podlaskie i podkarpackie. Ostatnio stwierdziłam, że tysiąc to ładna, okrągła liczba (prawie trzecia część ogółu nepomuckich miejsc w Polsce).


Nie tak dawno (20.02.2023)  przejeżdżałam przez 800. miejscowość, w której znalazłam kapliczkę świętego Jana Nepomucena. Był to Gościeradów Plebański w powiecie kraśnickim, województwie lubelskim. I to właśnie województwo lubelskie przoduje w ilości miejsc, związanych z kultem świętego Jana Nepomucena, odwiedzonych przeze mnie.

Zestawienie miejscowości w poszczególnych województwach (dla porównania - procentowe) na dzień 1.03.2023 r.:
Ponieważ nad opisywanie przedkładam wędrówki, na blogu Nepomuckim szlakiem jest przedstawiona dopiero połowa miejsc, tak więc jeszcze to trochę potrwa. Powolutku szukam jednakże innych pomysłów na podróże tematyczne.

Przy okazji serdecznie dziękuję wszystkim odwiedzającym mój drugi blog, a przede wszystkim komentatorom, którzy  przez ostatnie sześć lat zostawiali swoje uwagi pod wpisami. Szczególne podziękowania kieruję pod adresem Marii i Dariusza - za wytrwałość.

16 komentarzy:

  1. Ale po co szukać czegoś nowego, skoro jeszcze wszystkich Nepomuków nie odwiedziłaś?

    OdpowiedzUsuń
  2. Decyzja ostateczna? eeee...nie wierzę
    Trochę Ci towarzyszyłam w tych podróżach..trochę...więc dziekuję ja za tę daną mi szansę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostateczna? Chyba nieeee, dalej podróżuję Nepomuckim szlakiem.

      Usuń
  3. Dzięki Tobie zaczęłam zwracać uwagę na Nepomuki jak i również na Anioły oraz wiele zwykłych -niezwykłych zjawisk dookoła 😊
    Zarażasz swoimi pasjami 😊
    Wszystkiego dobrego 🍀
    Orszulka

    OdpowiedzUsuń
  4. Nepomuceny były wkoło mnie od wczesnego dzieciństwa, ale nie zdawałam sobie sprawy, że w Polsce jest tak dużo wizerunków św. Jana Nepomucena i że one są tak różnorodne. To dzięki uważnemu śledzeniu twoich poszukiwań mogłam się o tym dowiedzieć i serdecznie ci za to dziękuję!
    Co do kończenia twojego projektu, to Ty wiesz najlepiej co ci w duszy gra, całe życie się zmieniamy i zmieniają się nasze zainteresowania, jeśli cię ciągnie coś innego to idź w tym kierunku, na pewno znajdziesz coś pasjonującego, bo przecież zawsze takie rzeczy znajdujesz :)
    Te Nepomuki blisko ciebie już prawie wszystkie znalazłaś, a te dalsze można dokumentować i przy okazji innych projektów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie się czyta taki komentarz. Jest bardzo budujący. Dziękuję serdecznie.

      Usuń
  5. To jest piękny, a nawet wzruszający projekt. Już tyle zobaczyłaś, a ja to chyba jestem  w lekkim szoku, bo chcę coś napisać, a nie wiem do końca co...na pewno jestem pozytywnie zaskoczona, no i właśnie wzruszona. :))))

    OdpowiedzUsuń
  6. Artenko, znaleźć sobie cel wypraw, poszukiwań, to ambitne bardzo zadanie, przecież te kapliczki, figury czasami trudno wyszukać, pochowane w zakamarkach czy przysłonięte. Pozytywnie zainspirowałaś i mnie, bo też zaczęłam zwracać uwagę, choć bardziej interesują mnie te stare kapliczki, nieodnawiane, bo czasami skutek nie najlepszy. Mam sąsiada, który jak Ty drąży ten temat, ale raczej na Roztoczu, a także cerkiewki. Pozdrawiam Maria z PP.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ech, roztoczańskie cerkiewki, kapliczki, krzyże. Pewnie znowu się tam wybiorę i poszukam przemijającego czasu.

      Usuń
  7. Woow. Teraz czekam na ostateczne podsumowanie na końcu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem wdzięczny za świeże spojrzenie, które przedstawiłeś. Dobra robota!

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz i że tracisz swój cenny czas, aby zostawić po sobie ślad.