Translate

poniedziałek, 21 lipca 2014

Czy widziałeś dziś niebo?

Wróciłam właśnie z Bieszczadów:)
Taki tydzień, spędzony w górach, pozwala na to, aby trochę zwolnić tempo życia. Ma się czas na zastanowienie... Można nawet znaleźć chwilę, by popatrzeć na chmury:) Na dowód zamieszczam kilka fotografii, zrobionych podczas pewnego oczekiwania na burzę:) 
Żeby nie było, że wpis zawiera tylko zdjęcia - dołączam opowiadanie, które napisał Bruno Ferrero. Zawsze przypominam je sobie, ilekroć mam okazję, aby spojrzeć w niebo:)


Dlaczego biegniesz? 
Wyglądając przez okno wychodzące na rynek, mistrz spostrzegł jednego ze swoich uczniów. Był to Haikel, który szedł w pośpiechu bardzo czymś zaaferowany. Mistrz zawołał na niego i poprosił go do siebie. 
- Haikel, czy widziałeś dzisiaj rano niebo? 
- Nie, Mistrzu. 
- A drogę, Haikel? Czy widziałeś dzisiaj rano drogę? 
- Tak, Mistrzu. 
- A teraz, czy widzisz ją jeszcze? 
- Tak, Mistrzu, widzę. 
- A powiedz mi, co widzisz? 
- Ludzi, konie, powozy, wymachujących rękoma kupców, wieśniaków, którzy coś krzyczą, mężczyzn i kobiety, którzy chodzą tam i z powrotem. Oto wszystko, co widzę.


- Haikel, Haikel - napomniał go wielkodusznie Mistrz - za pięćdziesiąt lat, za dwa razy po pięćdziesiąt lat ta droga wciąż jeszcze będzie istniała i rynek podobny do tego też jeszcze będzie istniał. Inne pojazdy będą przewoziły innych kupców, aby kupowali i sprzedawali swoje konie. Ale mnie już nie będzie i ciebie też już nie będzie. Dlatego pytam się ciebie, Haikel, po co ty tak biegniesz, jeśli nie masz nawet czasu spojrzeć w niebo?

Haikel, czy ty widziałeś dzisiaj rano niebo?

34 komentarze:

  1. Wspaniale, że Mogłaś wypocząć. Piękne zdjęcia, ja dziś (wczoraj) nie patrzyłam- omijałam dwór szerokim łukiem przez tą gorączkę jaka panuje. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda tylko, że wyjazd był tak krótki:) Troszeczkę deszczu życzę:)

      Usuń
  2. Piękne zdjęcia! Opowiadanie też piękne i mądre. Muszę je komuś przeczytać, komuś, kto od dawna nie patrzy na niebo...

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia :) Ja póki co dość często patrzę w niebo,, bo bardzo lubię te niebiańskie widoki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czołem Kuro! W niebo spoglądam zawsze, a ostatnio bardzo często. Jak kania wypatruję dżdżu...

    OdpowiedzUsuń
  5. To że jestem na rencie daje mi komfort życia tak aby mieć czas na popatrzenie w niebo ,nie mam za to komfortu finansowego . Życie to sztuka wyborów . Mój wybór jest taki ,że wole żyć skromniej ,ale wolniej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się - życie to sztuka wyborów - czasami własnych, czasami narzuconych okolicznościami. I masz rację z tym wolniejszym tempem życia:)

      Usuń
  6. Masz rację zbyt mało patrzymy w niebo, choć tutaj w Kaczorówce robię to codziennie, siedzę na schodkach pije kawkę i się gapię. Wypatruję różnych chmurzanych stworków.......

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A panią z pieskiem na jednej z fotografii widziałaś?:)

      Usuń
  7. Dobrze, że choć trochę wypoczęłaś :) Pouczająca historia, a zdjęcia chmur bardzo ciekawe.
    Często patrzę w niebo, chociaż czasem nie podoba mi się to, co tam widzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wtedy byłam w pobliżu domu i było bezpiecznie, poza tym burza przeszła bokiem:)
      Dziękuję za komentarz:)

      Usuń
  8. Piękne zdjęcia! Cieszę się, że złapałaś chwilę oddechu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciesze sie, ze wrocilas z Bieszczadow i Jestes tu z nami :)
    Moje niebo dzisiaj jest zachmurzone ale jestem pod wrazeniem tej jego szarosci :)
    Pozdrawiam cieplo :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wonderful pictures!Great skies shots!
    Have a lovely week!!
    Dimi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się moje chmury podobają:)

      Usuń
  11. Piękne zdjęcia i przesłanie. Dobrze czasami się zatrzymać i popatrzeć w chmury ...

    OdpowiedzUsuń
  12. Patrzę, patrzę, nawet często... Piękne zdjęcia i opowieść. Fajnie, że jesteś z powrotem:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze, że patrzysz i dobrze, że jestem:)

      Usuń
  13. piękne zdjęcia ;) już nie mogę doczekać się urlopu....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Udanego urlopu życzę;)

      Usuń
  14. Oj, ja zawsze wypatruję chmur. Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze jest mieć na to czas:) Też lubię patrzeć, szczególnie latem:)

      Usuń
  15. Mądre opowiadanie i piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wiesz, ze kocham chmury...
    Uwielbiam wpatrywac sie w niebo... ostatanio łapie sie nawet na tym, ze z zachwytu przystaje na srodku drogi/chodnika
    Piękne zdjęcia a opowiadanie kiedys podkradne ;-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze, że człowiek ma czas i ochotę przystanąć, by popatrzeć na chmury:) Opowiadanie - a podkradaj sobie:)

      Usuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz i że tracisz swój cenny czas, aby zostawić po sobie ślad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...