Cichy memoriał - Zwierzyń

Na Podkarpaciu, we wsiach w okolicy Sanoka, można zobaczyć oryginalnie przyozdobione drewniane domy, stodoły, szopy. Jest to "uliczna galeria" Arkadiusza Andrejkowa, będąca efektem projektu "Cichy memoriał".




Budynek, na którego ścianie jest umieszczony deskal, znajduje się obok bardzo malowniczego (chyba już opuszczonego) domu.



O projekcie można przeczytać na stronie autora Cichy memoriał. Pozostałe prace, do których dotarłam, można zobaczyć na stronie Street art Arkadiusza Andrejkowa.
Adnotacja:
  • deskal na stodole;
  • lokalizacja: Zwierzyń, gmina Olszanica, powiat leski, województwo podkarpackie;
  • data wykonania fotografii: 20.01.2020 r.

18 komentarzy:

  1. Coś mi zgrzyta w tym deskalu, wydaje mi się taki przytłaczający, postacie mogłyby być trochę mniejsze wtedy nie robiłyby wrażenia takich potężnych.
    Domek niezwykle sympatyczny i z fajnymi podcieniami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeanalizowałam proporcje - wydaje mi się, że budynek jest za wąski - stąd złudzenie zbyt wysokich postaci.

      Usuń
    2. Tak, ta stodoła jest wysoka i wąska.

      Usuń
    3. Artysta dobrze się przygotowywuje do robienia takiego deskalu. Na komputerze tworzy siatkę z sylwetkami, którą później przenosi na ścianę (proporcje ciał są zachowane).

      Usuń
    4. Wiem jak tworzy się takie duże rysunki, moje uwagi nie dotyczyły proporcji ciał, te są w porządku. Mnie chodziło o przestrzeń, czyli światło wokół postaci, ponieważ stodoła jest wysoka, ale wąska, a artysta stworzył dwie postacie tak wysokie jak stodoła, to zabrakło szerokości i jest mało światła wokół tych postaci, dlatego nie mają lekkości, a stwarzają wrażenie klocowatości. Mogło to być zamierzone przez artystę, ale ja bym wolała aby te dwie kobiety były bardziej eteryczne, tak już jest, że jedne prace twórcy podobają nam się bardziej drugie mniej :)

      Usuń
  2. Szkoda, że domek opuszczony, mogłabym w takim zamieszkać, ale w lecie. Widziałam juz u Grażynki deskal, Marija ma trochę racji, te sylwetki wydaja się za duże.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny projekt. Deskale budzą pamięć i budują więź z przeszłością. Nie da się zapomnieć tych obrazów. Chociaż dziewczyny mają rację - te postacie są za duże.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podoba mi się pomysł przenoszenia starych fotografii na ściany budynków.

      Usuń
  4. Son espectaculares ,me encantan ,que pena que este abandonada. Son unos diseños muy bonitos , originales .Me ha gustado ver algo diferente ,una entrada preciosa.
    Besos

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że podobają Ci się deskale. Zapraszam, będzie ich jeszcze trochę.

      Usuń
  5. Podwórko jest dokładnie wykoszone, więc chyba jednak ktoś się tym obejściem nadal zajmuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Susza, więc trawa nie rośnie.

      Usuń
    2. Obok jest dom, w którym mieszka (być może) rodzina właścicieli.

      Usuń
    3. Tomku, bardziej zima niż susza.

      Usuń
  6. Bardzo interesujący wpis, ciekawy projekt! Pozdrowienia bardzo serdeczne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pozdrowienia. Zapraszam na kolejne wpisy z deskalami.

      Usuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz i że tracisz swój cenny czas, aby zostawić po sobie ślad.